۸ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

استرس و عصبانیت جز عواملی هستند که رادیکال‌های آزاد را فعال کرده و به جان بدن می‌اندازند. پس لازم است هر طوری شده آرامش را به بدن بازگرداند. گیاه بادرنجبویه یکی از آن گیاهان آرام‌بخش است که روی سیستم عصبی تأثیر گذاشته و باعث آرامش می‌شود.

بادرنجبویه,خواص بادرنجبویه,خاصیت بادرنجبویه,خواص دارویی بادرنجبویه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۹:۴۸
ایت اله سلیمانی پور

کشتگاه اصلی این گیاه سواحل شمالی مدیترانه بوده و امروز در بخشی از یوگسلاوی کشت می شود. در قرون وسطی در اروپای مرکزی آن را به عنوان یک داروی مهم می شناختند و در قرن شانزدهم چای آن در انگلیس رواج بسیار داشت. عرب ها آن را نشانه جاودانگی می دانستند و بر این باور بودند که ظرفیت ذهن را افزایش می دهد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۵۱
ایت اله سلیمانی پور

نعنا یا نعناع گیاهی است از تیره دو لپه ای های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان می باشد و جز سبزی های خوراکی است. از محل گره های ساقه، ریشه هایی خارج می شوند که ساقه جدید را درست می کنند. بنابراین اگر شما فقط یک ساقه نعناع در باغچه خود بکارید، به زودی تمام باغچه شما پر از نعناع می شود. به همین دلیل در فارسی به آن هزارپا می گویند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۷:۱۲
ایت اله سلیمانی پور


lea europaeao :نام علمی
گیاه شناسی
زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر ولی هنگامیکه در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن حدود 1مترو قطر تنه اش به 3 متر میرسد. چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم است . رنگ آن زرد است که خطوطی قهوه ای رنگ در آن وجود دارد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۷:۰۵
ایت اله سلیمانی پور

گیاهان دارویی و معطر عمدتاً به فرمهای زیر مصرف می شوند:

  1. گیاه تازه
  2. گیاه خشک شده یا کنسرو شده
  3. بصورت فرآوری شده توسط حرارت
  4. استحصال مواد موثره در صنعت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۵۸
ایت اله سلیمانی پور

ویژگی های خاص تولید گیاهان دارویی و معطر را می توان به صورت زیر نام برد:

تنوع زیادی در گیاهان و گونه های دارویی وجود دارد.

  1. مواد مؤثره ی آنها دارای اهمیت فوق العاده ای است.

  2. شرایط اگرواکولوژیکی تأثیر شگرفی بر مواد مؤثره ی آنها دارد.

  3. تجارت آنها نسبتاً کم، قیمت شان ناپایدار و در تجارت آنها رقابت جهانی وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۵۷
ایت اله سلیمانی پور

گیاهان دارویی گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آنها حاوی مادهٔ مؤثره‌است. این ماده که کمتر از۱٪ وزن خشک گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی مؤثر بر موجودات زنده‌است. همچنین کاشت، داشت و برداشت این گیاهان به منظور استفاده از مادهٔ موثرهٔ آنها انجام می‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۵۰
ایت اله سلیمانی پور

گیاه دارو شناسی (به انگلیسی: Medherbology) علم میان رشته‌ای مطالعهٔ گیاهان دارویی از جوانب مختلف می‌باشد. این علم از قدیمی ترین علوم است که همواره در طول تاریخ نقش بسیار مهمی در بهداشت و سلامت انسان ایفا نموده است و امروزه نیز اهمیت و ضرورت و ارزشمندی آن بیش از پیش شناخته شده است. بر حسب این که کدام جنبهٔ گیاهان دارویی مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد گیاه دارو شناسی شامل گرایش‌های تخصصی زیر می‌باشد: - گیاه دارو شناسی گیاه شناختی - گیاه دارو شناسی کشاورزی - گیاه دارو شناسی شیمیایی - گیاه دارو شناسی داروسازی - گیاه دارو شناسی پزشکی - گیاه دارو شناسی تاریخی - گیاه دارو شناسی مدیریتی صنعتی اقتصادی (گلستان هاشمی، ۱۳۹۲)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۵۰
ایت اله سلیمانی پور